in

Elon Musk, Semafor allegations dig ‘conflict of interest’ rabbit hole


On Nov. 18th, Semafor, the global news company, released an announcement stating “no reason in particular, but you can also follow us on,” and then listed a number of their social media platforms.

On Nov. 23rd, Elon Musk responded to that tweet, claiming that Semafor is owned by Sam Bankman-Fried (SBF), and alleged a “massive” conflict of interest in Semafor’s reporting.

In response to Musk’s allegation, Semafor Editor-in-chief, Ben Smith, acknowledged the investment from SBF but claimed that this information is disclosed each time Semafor covers SBF content. Within the same response, Smith also claimed that Musk and “many others” had taken an investment from SBF.

Technical analyst, Duo Nine, also joined the debate to contribute his opinion.

As the public debate steadily gained engagement, entrepreneur and futurist author, Steve Faktor highlighted a video created by the renowned internet detective, Coffeezilla, which questioned Bloomberg’s integrity.

At the end of the video – in an interview with Marco Hodis – it was revealed that Bloomberg’s journalists had access to the FTX fraud story in early July but withheld the story because it would be “bad for business.”





Source link

Leave a Reply

GIPHY App Key not set. Please check settings

What do you think?

Blockchain-based infrastructure forges the future for carbon markets, crypto and commodities

US lawmakers ask DOJ hold FTX execs accountable ‘to the fullest extent of the law’